söndag 1 mars 2009

Brudklänning!

Både jag och min älskade fästman är störtsjuka... Kom hem i fredags från Örebro (bara över helgen ju) och hade mått dåligt hela dagen. Nu är jag tokförkyld, så gott som döv på ena örat, huvudvärk och ont öööverallt, och Per-Anders har det likadant, förutom dövheten..! Men men, mysigt att vara hemma o kunna kramas iaf, och planera lite. 

Idag ska vi beställa brudklänning! Ska iväg o köpa oss ett måttband först bara så vi kan mäta upp allt som behövs, den blir ju skräddarsydd..! =)  
Jobbigt bara att ta sig utanför dörren med förkylningen, men självklart helt värt det..! =) 
Längtar så efter att få hem den! Spännande! Tänk känslan när jag provar den första gången, när det liksom går upp för mig att jag faktiskt ska stå brud i sommar. Underbart! Och självklart ska inte Per-Anders få se mig i den förrän det är dags framme vid vigselförrättaren. Blir lite mer speciellt då! 

Pratade med älskade "syster" i fredags... Och nu har jag min toastmadame! Blir ett härligt par tror jag, Katarina och Mattias, som ska hålla i programmet på vår stora dag. Inga pinsamma pinsamheter bara hoppas jag, bara roliga, haha! 

Och Frida, underbar som hon är, ställer upp med sina kunskaper så vi kan hjälpas åt att binda blommor istället för att köpa allt färdigt. Men brudbuketten ska jag beställa ändå. 

Dags kanske att bestämma vilka låtar som säckpipespelaren ska få bjuda på.. Vi har en bestämd, "Scotland the brave" (har jag för mig att den heter), men vi behöver ett par stycken till. Vill ju hemskt gärna ha med en låt som heter.... ja, om jag ändå kunde komma ihåg det. Tur jag har den på skiva..! Men den blir nog inget bra på säckpipa. Nåja, det var ju inte det största huvudbryet kring bröllopet haha! 

Får se om vi orkar/hinner göra klart inför utskicket av inbjudningarna också. Skulle vara skönt att få iväg dem ju. Får se hur mycket ork vi har, vi sjuklingar.  

Talk to you soon! =)

Inga kommentarer: