torsdag 16 april 2009

Sommar (?) och sol!

Nja, sol iallafall.. Och som vanligt på vårkanten blir jag lurad av det härliga pigga ljuset och stämningen i kroppen till att det skulle vara varmt ute. Detta leder till att jag lite nonchalant lägger jackan över armen istället för tar den på mig. Resultat? FRYSER!! Det borde inte få vara soligt och så kallt samtidigt! Iof krävs ingen större ansträngning för att ta på jackan igen, men en känsla av ren trots dröjer kvar i kroppen i ett sånt läge, och då fryser jag hellre en liten stund så jag efteråt kan beklaga mig över den dröjande kylan...

Påsken är över, och likaså dalabesöket. Det var ju bara ett kort besök, onsdag kväll-fredag eftermiddag förra veckan. Men på den lilla tiden fick vi väldigt mycket gjort! Vi har bokat kläder till Per-Anders *han kommer vara så fiiin!!* och köpt manschettknappar till honom. Hälsade på Hilda, först på jobbet i Falun, sen hemma i leksand på kvällen. Träffade Frida en kortis. Bokade blombukett hos Gundhes. Blir en lite annorlunda bukett, men riktigt fin! Ja, ni som kommer får ju se =). Klänningen tog vi till leksand för justering, drack lite vin (EFTER vi hade planerat justeringarna såklart, och utom spillhåll för klänningen) och hade en trevlig pratstund. Den kommer nog bli helt perfekt när den är klar, jag har fullt förtroende för Bippi! =)

Bystugan var vi till och kollade logen och hur allt såg ut. Visst, duger ju, men vi vill fortfarande inte vara i nån stuga... Som sista nödlösning i dåligt väder, okej. Men inte som huvudplan. Vi kan ha löst det, men får se..! =)
Massa grejer till borden och dekorering har vi också köpt, men vi är inte i närheten av klara ännu..! =) Det är så kul att planera, handla, planera planera och det bästa av allt: Vi får så mycket härlig tid tillsammans!

Ser så otroligt mycket fram emot det här! Inte så många som svarat ännu, men det är ju ett par veckor kvar av OSA. Såhär i efterhand skulle vi satt ett tidigare svarsdatum, bara för att kunna stöka undan sånt som middag och bordsplacering.

Kring Valborg åker vi till Dalarna igen. Då är det koll på klänningen, P-A:s kläder, smaka bröllopstårta, träffa Aina, vigselförrättaren, och säkert massa massa massa mer...

Inte ens 2 månader kvar nu!!

3 kommentarer:

Erika sa...

Åhhh gud vad avundsjuk jag blir, jag vill också gifta mig!!!! Men jag får vackert vänta. Kul med planering och allt annat runtomkring. Jag är så glad för eran skull...
Synd att jag inte visste att du var här i Örebro och jobbade, då hade vi ju kunnat ses. Lycka till med allt. jag önskar er all Lycka!!! Kramar

Erika sa...

Ja jag förstår det, det skulle jag också gjort i din situation :)
Jovisst sen snart 2år tillbaka har jag bott här, Fredrik läser Juridik här på universitetet, och jag jobbar som personlig assistent. Vi blir väl kvar här 2år till iaf så har du vägarna förbi någon gång kanske vi kan ses?? Ja om ingen annan läsare från min blogg kommer läsa din blogg så kommer jag garanterat att göra det, sååå spännande!!!
Kramar

Holm sa...

Mannen, det smartare könet? kom och diskutera