fredag 24 april 2009

Liljeberg to the people!

Mycket spännande och roligt nytt på gång nu!
Först det mest värdsliga: Jag har köpt nya skor idag, såna där söta små vita påfund, liknar Sandy's i Grease. Älskar såna skor! =) Alla andra också tydligen, alla trippar omkring i såna. Nåja, jag är nöjd iaf!

Nästa värdsliga: Nu har vi fått nya bilen! Helnice! Skulle kunna skriva länge och väl om alla roliga tricks den kan, och små gömmor den har. Men det tänker jag inte, man måste sitta i den själv för att förstå..! =)

Dagens höjdpunkt: Numera heter jag inte Sofia Henricsson.. Sofia Liljeberg!! är mitt nya namn från och med idag! Jag som var nervös att det skulle ta tid, de sa ju att det tar förmodligen 4-5 veckor, kanske mer, att behandla ärendet. Det kunde gå snabbare, men räkna med långa många veckor. Så det gjorde jag! Jag skickade ju in papprena förra veckan, fick bekräftelse i början på den här veckan att de mottagit min ansökan. Och idag.. IDAG!! fick jag brev från PRV. Först trodde jag att det var nåt som saknades så jag skulle behöva komplettera. Men icke.. Nu är det klart, och de meddelar skatteverket och andra myndigheter, men allt smått får jag fixa själv. Snacka om att inte ha mkt att göra, även PRV har lågkonjunktur, haha.
Alltså kära vänner, heter jag nu Liljeberg. Klingar fint.. *Sofia Liljeberg*

Vackert väder, varmt (men det kan gott få hetta till ytterligare ett par grader), men min stackars älskling är sjuuuuk. Febrig, snorig och ämlig. Men kärlek, choklad, mat och mystiska ipreneffekt-liknande piller från USA hjälper ju till.

Valborg snart! Detta innebär; bilresa (i nya fina bilen) till Insjön, massa fix och prov där inför bröllop, fest med Hilda och säkert massa andra glada, bara 2 dagar kvar till O.S.A *blinkblink*, och för grannskapet här i Östberga förmodligen ingen majbrasa då vi har några stolpskott till grannar som tyckte det passade bra att slänga vårstädningen slaskresultat på bålet..
En stjärna provar den varianten istället för att ta bilen i 2 minuter till soptippen, och andra följer det usla exemplet. Vem är så korkad (kanske beror på rengöringskemikalier vid städningen?!) att tro att det är okej att lägga målade, oljade möbler på en majbrasa? Vem vill ta dit sina små barn att andas in gift? Inte brandmyndigheten iaf, vilka självklart sätter förbud för den brasan, så länge grannskapets slitna möbler och sunkiga madrasser ligger där. SKÄMMES! Nåja, jag slipper ju bli besviken, men tänk de små som ser fram emot en mysig brasa..

Nu ska det njutas av helg och grönska!

P&K

Inga kommentarer: